lørdag 15. januar 2011

Fra Lillians penn

Denne bloggen ser forferdelig seriøs og især norskfaglig ut og siden jeg er fyrrig ordelsker så vil jeg gjerne dele litt av mine skjønnlitterære skriblerier med leserne. Utdraget nedenfor er en smakebit fra en av de novellene som vil komme mellom to permer en vakker dag! Skulle det du leser vekke en sult på mer litteratur fra min penn er det jo bare å sende ilpost til de store forlag i dette land og kreve at forfatterinnen blir tatt inn i varmen og hennes skriblerier blir mangfoldiggjort!!
God lesning.

Utdrag fra "Det ordner seg for snille piker" av Lillian Marie Govasli.

"Jeg er en slem pike som kler på meg en svart kjole med ikke annet enn kropp og luft under. Og litt parfyme. Bare litt. Ikke dynke, bare legge igjen et lite spor, en liten duft-hieroglyf, en liten, snerten idè, eit hugskot, for å si det på Aasen-målet. Han venter på trappen. Sitter med kaffekoppen i hånda. Den med navnet hans på. Den ett av barna hans har laget. Han ser meg, leter med blikket. Jeg er uinntagelig. Jeg retter ryggen, lar ingenting røpe. Vi går inn. Han har dekket på. Maten. Osten. Druene. Kjeksen. Vinen. Hvitt, gult, rødt. Han griper brystene mine. Jeg tar en drue i munnen og klyver den med tennene. Smetter en grønn halvpart innenfor leppene hans. Når hånden hans begynner å famle over kjolen er det på tide. Du verden så sulten jeg blir. Ostesulten. Vintørst. Jeg kunne sikkert drukket en kagge full.
Det å kunne vente har noe magisk ved seg."

1 kommentar:

  1. Jada... jeg vil både lese mer, og du verden så lyst jeg fikk på ost og kjeks... Du er nok publisert før du vet ordet av det! :-)

    SvarSlett